Čína dáva „nohu do dverí“ európskeho trhu s autami, ktoré neuvážene pootvorili prísne bruselské regulácie a zelení ideológovia EÚ. Málokto tak ako oni nahráva čínskym geopolitickým záujmom.Najväčšia európska automobilka Volkswagen má ďalší problém – a Európa, Nemecko aj Česko [a tiež Slovensko, pozn. red.] s ním. Najväčší čínsky výrobca elektroáut (a po americkej Tesle druhý najväčší na svete), automobilka BYD, postaví svoj prvý závod v Európe. A to v Maďarsku.
To všetko v čase, keď Volkswagen razantne škrtá a vo svojich závodoch v Nemecku ukončuje nábor nových pracovníkov, pretože absolútne nezachytil trend elektromobility a nedokázal zároveň v Bruseli ubrániť vozidlá so spaľovacími motormi. Nepostaví preto napokon ani v minulom týždni toľko diskutovanú gigafactory v Česku.
Pritom z hľadiska objemu globálnych emisií je vlastne jedno, či v EÚ jazdia len autá so spaľovacími motormi, alebo kompletne elektroautá. Globálne emisie budú plus mínus rovnaké. Teraz teda, zdá sa, budú v EÚ jazdiť čoraz viac elektroautá; dosť možno hlavne tie čínske, vyrábané napríklad práve v Maďarsku.
O Nemecku sa ešte pred pár rokmi hovorilo, že má všetko – najmä energetickú a prisťahovaleckú politiku – premyslené a že všetko zvládne.
Teraz:
1) sa na pätnásť rokov upísalo Kataru, sponzorovi Hamasu, k odberu plynu, pretože si povypínalo jadrové elektrárne
2) ulicami mu pochodujú masy propalestínskych antisemitov, ktorých zjavne nedokázalo začleniť