Peking tlieska Bruselu, Volkswagen plače. V Únii vznikne prvý závod na výrobu čínskych elektroáut

Čína dáva „nohu do dverí“ európskeho trhu s autami, ktoré neuvážene pootvorili prísne bruselské regulácie a zelení ideológovia EÚ. Málokto tak ako oni nahráva čínskym geopolitickým záujmom.Najväčšia európska automobilka Volkswagen má ďalší problém – a Európa, Nemecko aj Česko [a tiež Slovensko, pozn. red.] s ním. Najväčší čínsky výrobca elektroáut (a po americkej Tesle druhý najväčší na svete), automobilka BYD, postaví svoj prvý závod v Európe. A to v Maďarsku.

file-3 Čínsky elektromobil BYD Han. Foto: BYD

To všetko v čase, keď Volkswagen razantne škrtá a vo svojich závodoch v Nemecku ukončuje nábor nových pracovníkov, pretože absolútne nezachytil trend elektromobility a nedokázal zároveň v Bruseli ubrániť vozidlá so spaľovacími motormi. Nepostaví preto napokon ani v minulom týždni toľko diskutovanú gigafactory v Česku.

Pritom z hľadiska objemu globálnych emisií je vlastne jedno, či v EÚ jazdia len autá so spaľovacími motormi, alebo kompletne elektroautá. Globálne emisie budú plus mínus rovnaké. Teraz teda, zdá sa, budú v EÚ jazdiť čoraz viac elektroautá; dosť možno hlavne tie čínske, vyrábané napríklad práve v Maďarsku.

O Nemecku sa ešte pred pár rokmi hovorilo, že má všetko – najmä energetickú a prisťahovaleckú politiku – premyslené a že všetko zvládne.

Teraz:

1) sa na pätnásť rokov upísalo Kataru, sponzorovi Hamasu, k odberu plynu, pretože si povypínalo jadrové elektrárne

2) ulicami mu pochodujú masy propalestínskych antisemitov, ktorých zjavne nedokázalo začleniť


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.